محل استقرار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بعد از رهبری
کتاب «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیق‌دوست از وقایع دهه اول انقلاب تا رحلت حضرت امام خمینی(ره) است.
بررسی سیره عملی امام خمینی نسبت به جنگ ایران و عراق
درهر حال،امام خمینی باتوجه به متجاوز بودند رژیم عراق،پذیرش صلح را منوط به پذیرفته شدن شروط ایران دانسته و هرگونه فشار بین المللی برای وادار کردن ایران به اتمام جنگ را بی اثر می دانستند.،اما در سالهای پایانی جنگ،شرایطی بر ایران و نظام بین المللی حاکم گشت که حضرت امام،علی رغم نظر اولیه خود،پس از مشورت با صاحبنظران سیاسی،نظامی و اقتصادی کشور و برای حفظ مصالح نظام،به پذیرش قطعنامه 598 شورایامنیت تن دادند و این موضوعی است که به تفصیل در قسمت بعدی نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شهید و شهادت در کلام حضرت روح الله
شهادت از جمله مفاهیم والایى است که ویژۀ قیامها و انقلابهاى مکتبى و الهى است. انقلاب ما نیز از این قاعده مستثنا نبوده، بلکه با بهره‏گیرى از فرهنگ غنى و متعالى اسلام، شهادت را که مى‏رفت به دست فراموشى سپرده شود، روح و حیاتى تازه بخشید. به فرمودۀ حضرت امام خمینى(س) مقام شهادت، اوج بندگى و سیر و سلوک در عالم معناست و نهایت ایمان، همانا ایمان عاشقانه است شهادت ارثى است که از اولیا به ما مى‏رسد. شهید خورشیدى است که بر انقلاب پرتو مى‏افکند و شهادت چراغ هدایت ملتهاست. این ملت با عشق به شهادت، پیش رفت و
وزیر سابق از جنگ می گوید
گفت و گو با حسین مظفر در رابطه با ارزش های دفاع مقدس در ابتدای دوران وزارت محمدحسین مظفر بر آموزش و پرورش در صفحه اول یکی از نشریاتی که بر حفظ ارزش های دفاع مقدس تاکید داشت عکسی از ایشان منتشر شد و در زیر آن عکس جمله ای با این مضمون نوشته شد: آقای وزیر ارزش خون یاران گذشته ات را فراموش نکن. در آن عکس مظفر پیکر شهیدی را در بغل گرفته بود و می گریست. با محمدحسین مظفر وزیر سابق آموزش و پرورش و نماینده سابق مردم تهران، در مجلس درباره دفاع مقدس، ارزش ها و آرمان های آن و وضعیت کنونی این ارزش ها و آرم
جنگ تمام نشدنی جبهه حق و باطل از منظر امام خمینی
امام خمینی(ره): این محاصره اقتصادى را که خیلى از آن مى‏ ترسند، من یک هدیه ‏اى مى‏دانم براى کشور خودمان، براى اینکه محاصره اقتصادى معنایش این است که ما یَحْتاج ما را به ما نمى‏ دهند. وقتى که ما یحتاج را به ما ندادند، خودمان مى‏رویم دنبالش.
ایدئولوژی و رهنامه‌ حضرت امام (ره) در صدور انقلاب
در نظر حضرت امام انقلاب ایران ، انقلابی اسلامی است ومنحصر به ایران نیست ، چون که دین اسلام برای کل بشریت نازل شده است و از این رو یک نهضت اسلامی نیز نمی تواند خود را در داخل مرزهای خویش محدود و محصور کند .
سیرۀ مدیریتی حضرت امام خمینی(ره)
در استراتژی رهبری امام خمینی مؤلفۀ اساسی خدا محوری است. بدین معنا كه جهت كلی حركت امام در رهبری را خدا محوری تشكیل می‌دهد. از این‌رو بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رهبر و مدیر فرزانه‌ای بودند كه حركت انقلابی خودشان را با فرهنگ خدا محوری آغاز، و در مسیر طولانی زندگی سیاسی، تلاش كردند كه از قدرتی مافوق قدرت‌های بشری مدد جویند؛
تعابیر امام پیرامون چمران؛ مردی برای تمام فصول
بی تردید این امر همزمان با نزدیك شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از اهمیت دوچندانی برخوردار است. نوك پیكان این فراز از پیام امام به سیاستمدارانیست كه برای رسیدن به قبای قدرت هر روز بیشتر از دیروز به آب و آتش زده و حتی از فرو رفتن مصنوعی در گل و لای هم به نام مردم و به كام قدرت دریغ نمی ورزند.
درايت امام(ره) نبود ، آزادگان کنار ما نبودند

آيت الله هاشمي رفسنجاني تاکيد کرد : خوشحالم که درايت‌هاي امام راحل قبل از رحلت، شرايطي را فراهم کرد که امروز آزادگان عزيز را در ميان خويش داريم .

امام خميني «ره»:اين يک امتحان الهي براي آزمايش ما و شما است

وقتي که امتحان مي شوند از امتحان درست درنمي آيند و چه اشخاصي که ادعا مي کنند که اگر براي ما صحنه جنگ پيش بيايد پيشقدميم و در وقت عمل از امتحان درست در نمي آيند. شما دزفوليها و اهوازيها و سوسنگرديها امتحان داديد و خوب از امتحان بيرون آمديد



تاريخ : شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, | 13:56 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

آیا میدانید که به ازی هر ساعت استفاده از هدفون باکتری های موجود در گوش شما تا هفت صد برابر افزایش پیدا می کنند؟

آیا میدانید؟

آیا میدانید که همه نوزادان میگو نر متولد می شوند و بعد از چند هفته بخشی از آنها به ماده تبدیل می شوند؟

آیا میدانید که کوچکترین پستاندار روی زمین یک نژاد خاصی از خفاشهایی به نام" هومل" است که وزن این نوع خفاش حداکثر دو گرم می باشد؟

آیا میدانید که دانشمندان اخیرا تراشه ای را طراحی کرده اند که در آن از پر مرغ به عنوان رسانای الکتریکی استفاده شده است و مدعی هستند بدین طریق ضرری به محیط زیست وارد نمی شوند؟

آیا میدانید که کوسه حساس ترین مجود نسبت به دماست؟ به گفته ی محققان کوسه ها تغییر دما را حتی حدود 0.001 درجه سلیسیوس نیز تشخیص می دهند.

آیا میدانید که سگ ها دنیا را بیرنگ و مات می بینند و ضمن اینکه آن ها نزدیک بین بوده و تنها سایه های خاکستری رنگ را تشخیص می دهند؟

آیا میدانید که مگس و پشه بر روی برگ گل آفتابگردان نمی نشینند و با سوزاندن برگهای آن نه تنها حشرات، بلکه موش و غورباقه نیز از آن محل فرار می کنند؟

آیا میدانید که که اختاپوس بزرگترین چشمها را در بین حیوانات دارند؟

آیا میدانید که اولین دایناسور که در دوران خزندگان زیست می کرده به اندازه یک بوغلمون بیشتر نبوده است؟

آیا میدانید که یک سوسک بدون سر، می تواند نه روز زنده بماند البته اگر از گرسنگی نمیرد؟

 



تاريخ : شنبه 19 مرداد 1392برچسب:آیا میدانید,دانستنی ها,اطلاعات عمومی,مطالب جالب, | 13:39 | نویسنده : اعضای فعال کانون |

برگزاری محفل تفسیر و انس با قرآن در محل مسجد جامع سلامی در طول شب های ماه مبارک رمضان به روایت تصویر

          



تاريخ : جمعه 3 مرداد 1392برچسب:, | 23:50 | نویسنده : اعضای فعال کانون |